maanantai 26. joulukuuta 2016

RUOTSI ELOKUUSSA 2016

Tän postauksen mukana haluan palata takaisin elokuun ensimmäiseen viikkoon, kun koin yhden erillaisimmista matkoista mun elämässä. Joskus vuoden 2016 vapun tienoilla poikaystäväni ja hänen kaverinsa suunnittelivat vuosittaista kalareissuaan Ruotsiin, kun minä ja hänen tyttöystävänsä heitettiin, että voitais lähteä mukaan. Niin siinä sitten kävi, että vuorotellen ajettiin kohti Ruotsia, jossa viikko oli tarkoitus kalastaa ja nukkua teltassa. Vaihdoimme majapaikkaa muutamankin kerran, sillä kala ei syönyt.

 Reissulla mä opettelin perhokalastamaan. Oon koko pienen ikäni kulkenut isäni ja vaarin mukana mato-onkimassa tai virvelöimässä, mutta tämä oli minulle ihan uutta. Innostuin siitä kuitenkin sen verran paljon, että lähtisin koska vaan uudestaan perhokalastamaan tai vaikka uudelle samantyyliselle reissulle. Sain jopa itse tehdä perhoja itselleni, mikä oli tosi hauskaa! Jos ette tiedä mitä on perhokalastus, niin käykää googlettamassa, sillä tarkoitukseni on vain kertoa reissusta.

Ensimmäinen majoittumispaikkamme oli sama paikka, jossa poikaystäväni ja hänen ystävänsä olivat olleet viimeksi. Vastarannalla oli vain hieman hiljaisempaa, joten pystytimme leirimme sinne. Sää oli todella huono ja joka päivä satoi. Lähin kauppa ja bensa-asema oli ehkä noin 30 kilsan päässä ja hamstrasimme sieltä karkkia niin paljon, että ruoan lisäksi karkkia riitti useaksi päiväksi. Kalaakin saatiin syötyä, viimeisessä kuvassa näkyvä harjus on poikaystäväni kalastama, mutta itse nappasin myös samanlaisen ja jopa saman kokoisen.

 Suurimman vaikutuksen minuun tekivät maisemat. Kameran takana oli todella kiva olla, kun oli koskia ja jokia joita kuvata. Suuntasimme yleensä myös illasta tai aikaisin aamulla kalalle, jolloin taivaan värit olivat kauneimmillaan. Alla olevassa kuvassa näkyy suurinpiirtein mun viikon ainoa asu. Kahluuhousut ja kalastustakki, jotka sai mut näyttämään kaksi kertaa isommalta mitä oikeasti olen. Alle aina pakattu vielä todella paljon vaatetta, ettei kylmä satu yllättämään. Meikkiähän en todellakaan siellä käyttänyt ja kuljin hiuksetkin suhteellisen likaisena monta päivää, suihkuja kun ei ollut.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti