torstai 29. joulukuuta 2016

VUOSI 2016

Illan pimeinä tunteina yksin kotona kynttilän valossa tulee aina pohdittua niitä näitä. Tämän illan aiheena oli kuluvan vuoden pohtiminen ja millainen vuosi 2016 on ollut minulle. Mielestäni tästä on hyvin mielenkiintoista kirjoittaa blogiin, sillä voin aina myöhemmin palata lukemaan tätä postausta ja muistella mitä juurikin vuonna 2016 on minulle tapahtunut.

Tämä vuosi on ollut mun elämässä hyvin merkittävä. Alkuvuosi meni lukiessa ylioppilaskirjoituksiin, sillä vihdoin mun lukioura oli loppumassa. Huippupapereilla en sieltä itseäni sieltä ulos kirjoittanut, mutta kohtalaisilla kuitenkin. En kadu lukioon menemistä, sillä hyvä, että tiedän edes nyt mitä haluaisin tulevaisuudessa tehdä. Kävin samaan syssyyn myös yliopiston pääsykokeissa, joista tuli kieltävä vastaus, mutta tällä hetkellä olen ihan onnellinen siitä, että sain vielä hetken aikaa miettiä tulevaisuuttani.


Joka vuodenvaihde on myös tapana tehdä joku uudenvuoden lupaus yleensä itselleen. Minun uudenvuoden lupaukseni liittyi liikuntaan, sen lisäämiseen ja terveellisemmin syömiseen. Toisinsanoen muutos hieman terveellisimpiin elämäntapoihin. Tämä lähti toteutumaan hyvin uuden harrastukseni kirkkovenesoudun myötä, kun koko kevät ja kesä treenattiin kovasti kisoja varten. Silti kesällä painoni oli ehkä korkeimmillaan mitä koskaan. En ole koskaan pitänyt itseäni minään "lihavana", mutta en ole voinut sanoa olevani mitenkään hoikka tai pieni. Kesän jälkeen päätin kuitenkin aloittaa tosissaan salitreenin ja kuten TRAINING-postauksessani kerroin, opettelin myös tykkäämään juoksemisesta.

Nyt tänä päivänä olen 10kg kevyempi, vaikka tavoitteenani ei ole katsoa painolukemia, vaan ihan itseäni peilistä. Olen oikein tyytyväinen peilikuvaani tällä hetkellä, mutta urheilusta innostuneena haluan kerätä hieman enemmän lihaserottuvuutta, joka meinaa siis rasvojen pudottamista ja lihaksen kasvattamista. 



Tässä viimeisimpinä kuukausina minulle on tapahtunut elämäni jännittävimpiä asioita. Marraskuussa löysin itselleni töitä Kuopiosta, joka tarkoitti, että muutto kotipaikkakunnaltani Mikkelistä tuli ajankohtaiseksi. Poikaystäväni ja minä päätimme etsiä oman yheisen kodin ja nyt joulukuussa pääsimme muuttamaan ensimmäiseen omaan asuntoomme. Onneksi en tänne pelkästään työn perässä muutannut, vaan Kuopiosta löytyi koulu, johon aion keväällä hakea opiskelemaan

Mitä sitten vuonna 2017? Kirjoittaminen on alkanut inspiroimaan minua enemmän ja enemmän. Kirjoittaminen siitä, mikä kiinnostaa ja kirjoittaminen blogiin ns. "päiväkirjamuodossa". Myös liikunnan saralla haluan jatkaa täyttä vauhtia eteenpäin. Uudenvuoden lupaukseksi voisin luvata itselleni päästä opiskelemaan ja aloittaa siis opinnot vuoden 2017 syksyllä. En tiedä kuinka moni tällä hetkellä aktiivisesti seurailee blogiani, mutta pysykää mukana, uskon, että 2017 tulee olemaan vähintäänkin yhtä hyvä kuin 2016!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti