torstai 15. joulukuuta 2016

TRAINING

Mun on jo pitkään pitänyt kirjoittaa treenaamisesta, sillä sehän on nyt tällä hetkellä todella kovassa suosiossa. Treenaaminen, takapuolen kasvattaminen, timmi vatsa, vahva vartalo... ja mitä kaikkea vielä lisäksi. Itse en näe tätä boomia niinkään huonona, sillä mitä vikaa on pitää huolta kehostaan, syödä hyvin ja haluta näyttää hyvältä. Rajansa kuitenkin kaikella. Itse olen aina ollut hieman suurempikokoinen. En voisi sanoa, että mitenkään liikalihava, mutta en ole ollut mikään hoikka ja sirokaan. Vähän yli vuosi sitten aloitin kirkkovenesoudun, josta olen ollut enemmän kuin kiitollinen, sillä se viimeistään istutti minuun sen urheilukärpäsen, josta olin jo pitkään haaveillut. Olen kyllä koko elämäni urheillut, mutta välillä se on ollut jotenkin pakkopullaa. Vasta vuoden sisällä olen alkanut nauttimaan liikunnasta ja jopa näkemään muutoksia itsessäni.

Kun lyhyeksi jääneen kirkkovenesoutu-urani lopetin vuoden jälkeen (jäi siitä käteen sentään yksi SM-pronssi ja oikeat tekniikat soutulaitteelle) mietin, että mitä seuraavaksi ja opettelin juoksemaan. Olen aina vihannut juoksemista ja juurikin sitä lenkillä käymistä, mutta koin, että tarvitsen lisää aerobista päästäkseni eteenpäin liikuntani kanssa. Aloitin lyhyillä lenkeillä ja pian onnistuinkin juoksemaan jo pitkiä lenkkejä pysähtymättä tai jopa kävelemättä. Siitä tulee itsensäylittämisfiilis! Opin juoksemaan ja aloin tykkäämään juoksemisesta.

Mutta sepä ei mulle riittänyt. Pian poikaystäväni vinkkasi minulle nettisivusta, josta saisi hyvin edullisia treenipaketteja, joihin sisältyy treeniohjeet ja mahdollisesti myös ruokaohjeita. Päätin, että miksi en kokeilisi, 15-30 euroa ei lompakkoa paljoa köyhdyttäisi ja niimpä tilasin itselleni treeniohjelman 6 viikoksi. Eli kiitoksia vain Fitverstaalle tällaisten pakettien luomisesta.

Nyt on tämän viikon jälkeen kaksi viikkoa jo ohjelmaa nimeltä Crazy Function Bodyshape käyty ja tuntuu ihan mahtavalta. Treenissä on hieman erilaisia saliliikkeitä mitä olen tottunut tekemään, mutta ne iskevät aina oikeisiin paikkoihin treenin jälkeen. Tavoitteena siis saada hieman enemmän lihasnäkyvyyttä ja muutenkin lihasta. Selkä on ainakin lähtenyt kivasti timmiytymään.

Mikään kovanluokan urheilija en ole, eikä minulla ole mitään tarvetta olla täysin rasvaton tai kasvattaa suurta lihasmassaa. Haluan säilyttää naiselliset muotoni, mutta silti olla suht koht "timmi", kuten nykyään sanotaan ja mitä tavoitellaan. Ehdottomasti kokeilen myös Fitverstaan jotain toista pakettia nykyisen loputtua!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti